Tanya dah berapa lama dia guna produk ni. Berkesan tak?
1) "Assalamualaikum nana. Seingat temy, nana dah order produk iris ni dah seminggu kan? blh temy taw, produk ni berkesan tak dengan nana? apa kesan ketara yg nana rasa setakat ni? :)"
2) "Hai sis. sis dah pakai produk iris? hehe sis ada rasa prubahan positif tak lepas guna coffee scrub tu? atau sis nak kongsi pengalaman sis selama mencuba coffee scrub ni?"
3) "Salam Lina, macamana perasaan lepas cuba lipscrub iris? sebelum ni dah ramai cakap lipscrub ni mampu melicinkan bibir diorang yg keing merekah2 tu. hehe Lina pulak macamana?"
SKRIP 2:
Bantu customer hasilkan testimoni.kadang2 customer ni dia tak pandai menyusun ayat. jadi kita yg kena 'korek' drpd dia. kadang2 dia hanya akan jawab okay. saya suka. kita taknak yg macamtu. testimoni tu tak cukup utk meyakinkan customer lain. kita nak yang lebih power!
1) "ok amy. jerawat amy yg haritu dh berkurang ke?"
2) "haaa.. macamana? lembut dan gebu tak kulit sis sekarang?"
*tanya kesan berdasarkan apa yg produk customer tu pakai. contohnya whitening bodyscrub boleh mencerahkan kulit. jadi soalannya mestilah:
3) "amacam? betul tak temy cakap kulit dah makin lembut makin cerah sekarang?hehe"
selalunya bila kita yg 'galakkan' customer mcmni, diorang dengan senang hatinya bg testimoni. betul sis. saya suuuuka sangat. taw tak suami saya sekarang asyik usap kulit saya je. malu pulak rasanya. hehehe haaa ni contohnya jwpn drpd customer. apa2 pun buat mereka rasa selesa utk berkongsi dgn kita. BE THEIR FRIEND.
SKRIP 3:
Gunakan ayat ni apabila customer dengan sukarela bagitau yg barang mereka dah sampai. contohnya: salam sis, sabun saya dah sampai. tq ! tak sabar nak cuba!
"yayyy alhamdulillah! jangan lupa share feedback taw. kalau sudi, share la sekali gambar pakai iris. i'd be very happy to see u use our products. kalau nak tgk beza dia, amik gmbr sebelum dan selepas guna dan nilaikan sendiri hasilnya okay? tq sayang muah!"
Jangan lupa!
- ucapkan terima kasih kerana sudi bagi feedback yg awesome dan pesan pd mereka supaya guna iris secara konsisten.
- gunakan smiley senyum, kiss dan yg bersesuaian utk wujudkan mood yg ceria antara kita dan customer. supaya customer rasa lebih dekat utk berbual dgn kita.
No comments:
Post a Comment